ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

آموزش و پرورش متوسطه در خوزستان و راهکارهای تقویت آن
دوره 4، شماره 36، خرداد 1400، صفحات 209 - 219
نویسندگان : سیدنورالدین بهروزی نیک* 1
1- دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران
چکیده :
در سال های اخیر توجه به نقش مدیران به عنوان رهبر آموزشی و مهم ترین عامل تغییر و تحول در برنامه های تعلیم و تربیت سبب شده که کار برنامه ریزان آموزش مدیران زیر سوال قرار گیرد و برنامه ریزان به جست و جوی رویکرد های کارآمدتر برای آماده سازی مدیران بپردازند. که در این بین مدیریت آموزش متوسطه از آنجا که دوره ای بین آموزش عمومی و آموزش عالی می باشد ضروری بنظر می رسد. آموزش متوسطه مرحله ای از آموزش و پرورش است که طی آن دانش آموزان جوان به افرادی مستقل و مسئول تبدیل می شوند و در این مقطع علم و مهارت لازم جهت ورود به زندگی آینده را کسب می نمایند. که در این بین برخی از راهکارها جهت سیاستگذاری و مدیریت این دوره در سطح ادارات با تاکید بر استان خوزستان که یک استان دو زبانه است عبارتند از: 1- ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان در آزمون های نهایی و کنکور، 2- توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش. 3- افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل بویژه دانش آموزان دختر. 4- بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی. 5- تقویت بنیه علمی دانش آموزان جهت کسب رتبه های ملی و بین المللی. 6- تقویت نظارت آموزشی با رویکرد بالینی و توانمندسازی گروه های آموزشی. 7- ارتقای کمی و کیفی پژوهش سراها و انجمن های علمی دانش آموزی. 8- ارتقای مشارکت پذیری ارکان مدرسه در آموزشگاه. که هر کدام با تفصیل بیشتری در ذیل می آیند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !