
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,370
تحلیل محتوای مفهمومی کتب فارسی خوانداری چهارم, پنجم و ششم ابتدایی با توجه به مفهوم مهارت کار تیمی: رویکرد کتابخانه ای
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 184 - 195
1- دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
2- استاد یار و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
3- دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب های فارسی خوانداری چهارم, پنجم و ششم دبستان بر اساس مهارت کار تیمی انجام شده است. این تحقیق یک پژوهش کمی است و جامعه آماری ما در این پژوهش سه کتاب فارسی خوانداری چهارم, پنجم و ششم بوده است, واحد تحلیل ما در این کتاب ها بر اساس جمله بوده است و نمونه شامل ۴۳ جمله که با رویکرد کتابخانه ای و با توجه به ۱۷ اصل کار تیمی که شامل مصادیق انعطاف پذیری و سازگاری, همکاری و مشارکت, تعهد, ارتباط, شایستگی, قابل اتکا بودن, منضبط بودن, ارتقا دادن دیگران, اشتیاق, هدفمند بودن, آگاهی از وظیفه, آمادگی, رابطه مندی, اصلاح و بهبود خود, از خودگذشتگی, راه حل گرا بودن و پیگیری و سرسختی است. در میان با توجه به این اصول در کتاب فارسی چهارم ۱۳ جمله, پنجم ۸ جمله و ششم ۲۲ جمله شناسایی شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش آزمون خیدو بوده است که خیدو محاسبه شده ۲۵/۹۸ که بزرگتر از خیدو جدول با آلفای ۰۵/۰ برابر با ۳۰/۲۶ بوده که نشان داد مهارت های کار تیمی مفاهیم القا کننده آن و تمارین تقویت کننده آن به میزان کمی در این کتاب ها استفاده شده اند بنابراین فرض صفر رد میشود و فرض محقق تایید میشود. نتایج این تحقیق برای تدوین کتاب های درسی فارسی یا دیگر کتاب ها در آینده به صورت مکمل یکدیگر میتواند مفید باشد.
کلمات کلیدی :
- 420
- 29
- 1401/05/09
- 1401/11/18
- 1402/04/24