
مدیریت برنامه ریزی درسی با نگاه به برنامه درس ملی
دوره 4، شماره 36، خرداد 1400، صفحات 220 - 235
نویسندگان : مسعود پودینه* 1 ، احمد ریگی نژاد زابلی 2 ، حمیدرضا پیری 3 ، الهام کیخا نسب 4 ، راحله سنجرانی 5
1 کارشناسی ارشد علوم سیاسی،دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش زابل
2 کارشناسی ارشد شیمی فیزیک دانشگاه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان هیرمند
3 کارشناسی ارشد مهندسی تولیدات گیاهی، دانشگاه ملی زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک
4 کارشناسی زمین شناسی ، دانشگاه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان هامون
5 کاردانی ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک
چکیده :
برنامه ریزی مهمترین رکن اداره سازمان های دولتی و غیردولتی است، مدرسه به عنوان مهمترین رکن و اصل نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش به برنامه ریزی درسی و تحصیلی نیازمند است، برنامه ریزی درسی با نگاه به شرایط هر مدرسه و منطقه می تواند رکن مهمی در پیشرفت کیفی و کمی دانش آموزان باشد. از اینرو در این پژوهش که از نوع توصیفی کاربردی است با روش کتابخانه ای است به بررسی راهکارهای برنامه ریزی درسی و اصول و فنون این اصل مهم با نگاه به برنامه درس ملی پرداخته ایم، یافته های این پژوهش نشان داد توجه به مدیریت برنامه ریزی درسی، طراحی برنامه ریزی درسی، برنامه درس ملی مهمترین بخش برای رشد دانش آموزان در مدرسه می باشند.
برنامه ریزی مهمترین رکن اداره سازمان های دولتی و غیردولتی است، مدرسه به عنوان مهمترین رکن و اصل نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش به برنامه ریزی درسی و تحصیلی نیازمند است، برنامه ریزی درسی با نگاه به شرایط هر مدرسه و منطقه می تواند رکن مهمی در پیشرفت کیفی و کمی دانش آموزان باشد. از اینرو در این پژوهش که از نوع توصیفی کاربردی است با روش کتابخانه ای است به بررسی راهکارهای برنامه ریزی درسی و اصول و فنون این اصل مهم با نگاه به برنامه درس ملی پرداخته ایم، یافته های این پژوهش نشان داد توجه به مدیریت برنامه ریزی درسی، طراحی برنامه ریزی درسی، برنامه درس ملی مهمترین بخش برای رشد دانش آموزان در مدرسه می باشند.
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی، برنامه درس ملی، مدیریت برنامه ریزی
برنامه ریزی درسی، برنامه درس ملی، مدیریت برنامه ریزی
-
483
-
10
-
1400/01/30
-
1400/02/04
-
1400/03/17