ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه بین جو عاطفی خانواده با سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی گنبدکاوس
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 107 - 117
نویسندگان : آمنه آق نژاد* 1 ، سیدحسین قاضوی 2

1 کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزدشهر

2 کارشناسی ارشد، گروه روان شناسی عمومی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان

چکیده :
هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی رابطه بین جو عاطفی خانواده با سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی گنبدکاوس بود، روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهر گنبد بوده که به تعداد ۲۴۰۰ نفر می‌باشد. تعداد نمونه بر مبنای جدول کرچسی و مورگان، 360 نفر می‌باشد که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. و ابزار تحقیق پرسشنامه جو عاطفی خانواده (هیل برن، ۱۹۶۴) و پرسشنامه (حسین چاری و دهقانی‌زاده، ۱۳۹۱) می‌باشد. نتایج مطالعه نشان داد که بین جوعاطفی خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان رابطه مثبت معنادار وجوددارد. همچنین نتایج مطالعه نشان داد که جوعاطفی خانواده می‌تواند سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کند.
کلمات کلیدی :
جوعاطفی خانواده، سرزندگی تحصیلی، دانش‌آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !