ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه هوش معنوی با مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر گرگان
دوره 7، شماره 74، مرداد 1403، صفحات 1 - 11
نویسندگان : مهدیه سیف الهی ده 1 ، سمیه ملاحسینی* 2 ، زینب حمیدی پور 3

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، یزد

2 دانشجوی کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، یزد

3 دانشجوی کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، یزد

چکیده :
هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر گرگان بود. روش تحقیق، از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر گرگان بوده که به تعداد 3000 نفر می‌باشد. تعداد نمونه بر مبنای جدول کرجسی و مورگان و برای جلوگیری از ریزش نمونه با ده درصد افزایش 352 نفر می‌باشد که به روش نمونه‌گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسش نامه مسئوليت پذيري در خانه و مدرسه كردلو (1389) و پرسشنامه هوش معنوی ناصری (1387) می‌باشد. نتایج مطالعه نشان داد بین هوش معنوی با مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر گرگان رابطه مثبت معنادار وجوددارد. همچنین نتایج مطالعه نشان داد که هوش معنوی می‌تواند مسئولیت پذیری اجتماعی را پیش‌ بینی کند.
کلمات کلیدی :
هوش معنوی، مسئولیت پذیری اجتماعی، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !