ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

مقایسه کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارا و فاقد مهارت محاسبه ذهنی
دوره 7، شماره 77، آبان 1403، صفحات 87 - 96
نویسندگان : علی اکبر شریفی 1، مهناز شفیعی دستگردی* 2
1- استادیارگروه روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد اصفهان
2- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی در بین دانش‌آموزان دارا و فاقد مهارت محاسبه ذهنی در مدارس ابتدایی در شهر خمینی‌شهر می‌باشد. طرح پژوهش حاضر توصیفی و از نوع علی مقایسه‌ای است و از نظر هدف یک پژوهش کاربردی است. جامعه پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان پسر و دختر دوره ابتدایی شهر خمینی‌شهر است که از این تعداد، تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره ابتدایی نمونه پژوهش را تشکیل دادند که شامل دو گروه هستند. نمونه اول دانش‌آموزان دارای مهارت محاسبه ذهنی و گروه دوم دانش‌آموزان بدون مهارت محاسبه ذهنی که با گروه اول از نظر سن و جنسیت همتاسازی شدند. نمونه پژوهش از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای و در دسترس انتخاب گردیدند. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات پژوهش از پرسش‌نامه کارکردهای اجرایی کولیج (۲۰۰۰) استفاده شد. روش آماری برای تحلیل فرضیات پژوهش روش تحلیل واریانس چندمتغیری تشخیص داده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین میزان کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارا و فاقد مهارت محاسبه ذهنی تفاوت معنادار آماری وجود دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !