
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,949
ارائه مدل کاربردی اخلاق حرفه ای بر اساس مولفه های مدیریت اسلامی در نهج البلاغه حضرت علی (ع) جهت مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱/ 1400
دوره 6، شماره 68، بهمن 1402، صفحات 100 - 110
1- کارشناسی ارشد- گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه، ایران و معلم آموزش و پرورش
2- گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد امیدیه، ایران
چکیده :
هدف این پژوهش، ارائه مدل کاربردی اخلاق حرفه ای بر اساس مولفه های مدیریت اسلامی در نهج البلاغه حضرت علی (ع) جهت مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱/ ۱۴۰۰ بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول کوکران 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه اخلاق حرفه ای هیوود (2009) و مدیریت اسلامی مسلح و همکاران (1390) بود. از آمار استنباطی کولموگروف اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که همه ابعاد مدیریت اسلامی بر اخلاق حرفه ای مفید بوده است. همچنین بُعد تحلیلی بیشترین پیش بینی کننده ی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی زن و مرد مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه می باشد. ضریب همبستگی چندگانه برای این متغیر برابر با 547/0=MR و 299/0=RS می باشد که در سطح 001/0P< معنی دار است.
کلمات کلیدی :
- 337
- 25
- 1402/07/19
- 1402/09/11
- 1402/11/27