ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

ارائه مدل کاربردی اخلاق حرفه ای بر اساس مولفه های مدیریت اسلامی در نهج البلاغه حضرت علی (ع) جهت مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱/ 1400
دوره 6، شماره 68، بهمن 1402، صفحات 100 - 110
نویسندگان : مرضیه خزعلی* 1 ، فاطمه رضایی 2

1 کارشناسی ارشد- گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه، ایران و معلم آموزش و پرورش

2 گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد امیدیه، ایران

چکیده :
هدف این پژوهش، ارائه مدل کاربردی اخلاق حرفه ای بر اساس مولفه های مدیریت اسلامی در نهج البلاغه حضرت علی (ع) جهت مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱/ ۱۴۰۰ بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق مدیران آموزشی مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول کوکران 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه اخلاق حرفه ای هیوود (2009) و مدیریت اسلامی مسلح و همکاران (1390) بود. از آمار استنباطی کولموگروف اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که همه ابعاد مدیریت اسلامی بر اخلاق حرفه ای مفید بوده است. همچنین بُعد تحلیلی بیشترین پیش بینی کننده ی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی زن و مرد مقطع ابتدایی شهرستان امیدیه می باشد. ضریب همبستگی چندگانه برای این متغیر برابر با 547/0=MR و 299/0=RS می باشد که در سطح 001/0P< معنی دار است.
کلمات کلیدی :
اخلاق حرفه ای، مدیریت اسلامی، مدیران آموزشی.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !