
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,842
بایدها و نبایدهای معلمِ دانش آموزان نسل جدید
دوره 7، شماره 70، فروردین 1403، صفحات 36 - 47
1- فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت ایران، معلم رسمی آموزش و پرورش
چکیده :
این پژوهش با روش اسنادی و بهرهگیری از منابع کتابخانهای، به بررسی بایدها و نبایدهای معلمی میپردازد. معلمان به عنوان اصلیترین عامل تاثیرگذار در عملکرد تحصیلی دانشآموزان، نقش بسیار مهمی در شاکلهی آموزش و پرورش دارند و به عبارتی میتوان گفت در خط مقدم این سازمان انجام وظیفه میکنند. در عصرجهانی شدن آموزش و پرورش که هدف آن آموزش مادام العمر و تربیت شهروند برای جامعه¬ی جهانی است، هرچه معلم نسبت به قشر مخاطب خود یعنی دانش آموزان در هر سن و سال، زبان، زمان و مکان از نظرهای مختلف فرهنگی، فکری، ارتباطگیری، آگاهتر و به روزتر باشد، مهارت معلمی و اثرگذاری او افزایش مییابد و میتواند حافظ ارزشهای ملی، فرهنگی و اعتقادی کشور باشد. ازجمله عوامل موثر در به روز شدن معلمان، تلاش برای اجرای بایدهای معلمی مانند علم آموزی، آشنایی با تکنولوژی، کنترل روابط عاطفی با دانش آموزان و...پرهیز از نبایدهای معلمی مانند مقایسهی اشتباه، تبعیض، کم کاری و... است که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. بنابراین توجه به تحولات نسل جدید، موجب تاثیرگذاری بهتر و حفظ ارزشها خواهد شد.
کلمات کلیدی :
- 409
- 25
- 1402/05/15
- 1402/08/20
- 1403/01/26