ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بایدها و نبایدهای معلمِ دانش آموزان نسل جدید
دوره 7، شماره 70، فروردین 1403، صفحات 36 - 47
نویسندگان : عاطفه کوه‌دار* 1

1 فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت ایران، معلم رسمی آموزش و پرورش

چکیده :
این پژوهش با روش اسنادی و بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای، به بررسی بایدها و نبایدهای معلمی می‌پردازد. معلمان به عنوان ‏اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی در شاکله‌ی آموزش و پرورش دارند و به عبارتی ‏می‌توان گفت در خط مقدم این سازمان انجام وظیفه می‌کنند. در عصرجهانی شدن آموزش و پرورش که هدف آن آموزش مادام ‏العمر و تربیت شهروند برای جامعه¬ی جهانی‌ است، هرچه معلم نسبت به قشر مخاطب خود یعنی دانش آموزان در هر سن و سال، ‏زبان، زمان و مکان از نظرهای مختلف فرهنگی، فکری، ارتباط‌گیری، آگاه‌تر و به روزتر باشد، مهارت معلمی و اثرگذاری او افزایش ‏می‌یابد و می‌تواند حافظ ارزش‌های ملی، فرهنگی و اعتقادی کشور باشد. ازجمله عوامل موثر در به روز شدن معلمان، تلاش برای ‏اجرای بایدهای معلمی مانند علم آموزی، آشنایی با تکنولوژی، کنترل روابط عاطفی با دانش آموزان و...پرهیز از نباید‌های معلمی ‏مانند مقایسه‌ی اشتباه، تبعیض، کم کاری و... است که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. بنابراین توجه به تحولات نسل ‏جدید، موجب تاثیرگذاری بهتر و حفظ ارزش‌ها خواهد شد‎.‎
کلمات کلیدی :
دانش آموزان نسل جدید، معلم، راهکارها، باید‌ها و نباید‌ها
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !