
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات3,363
-
تعداد نویسندگان7,105
-
مقالات پذیرش شده1,296
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش38.54%
-
درصد عدم پذیرش61.46%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,087,521
رابطه ی هوش اخلاقی با سلامت روانی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه ی شهرستان بروجرد با نقش میانجی تناسب فرد – سازمان
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 56 - 66
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
3- کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
4- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
چکیده :
این تحقیق تحت عنوان رابطه ی هوش اخلاقی با سلامت روانی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه ی شهرستان بروجرد با نقش میانجی تناسب فرد – سازمان انجام شده است. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی ـ همبستگی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان ابتدایی مدارس دخترانه ی شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده، که در زمان انجام پژوهش 330 نفر بوده است. براساس جدول مورگان و همکاران تعداد 178 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی به عنوان نمونه انتخاب شده اند. در تحقیق حاضر برای جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. ابزار اندازه گیری داده ها پرسشنامه های هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005)، تناسب فرد - سازمان اسکروگینس (2008) و پرسشنامه سلامت روانی گلدبرگ (1972) بوده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این تحقیق از آمار توصيفي و استنباطي با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از این امر است که هوش اخلاقی و ابعاد آن (شامل درستکاری، مسئولیت پذيری، دلسوزی و بخشش) با سلامت روانی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان بروجرد رابطه دارد. تناسب فرد ـ سازمان در ارتباط با هوش اخلاقی و سلامت روانی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان بروجرد نقش میانجی دارد. همچنین براساس نتایج در رابطه ابعاد هوش اخلاقی با سلامت روانی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان بروجرد تناسب فرد- سازمان نقش میانجی دارد.
کلمات کلیدی :
- 18
- 10
- 1404/01/23
- 1404/02/14
- 1404/04/30