
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,805
بررسی رابطه هوش معنوی در پیشرفت تربیت دینی دانش آموزان متوسطه دوم
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 207 - 222
1- کارشناسی ارشد الیهات،دانشگاه سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان سرباز
2- کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور واحد راسک و آموزش و پرورش شهرستان سرباز
چکیده :
تکیه بر معنویات می تواند مدارس موجب تضمین سلامت عقیدتی مردمان جامعه شود، عقیده مندی و پایبندی به عقاید و معنویات موجب رشد و تعالی جامعه می شود، انسان معنوی و معتقد انسانی سالم و بدور از ناپاکی هاست.معنویات نه تنها در مبحث عقاید دینی مطرح می باشد ، بلکه در همه زمینه های زندگی مادی و حیات اخروی مورد توجه می باشد. از این رو سعی داریم به بررسی رابطه هوش معنوی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی بپردازیم ،در این پژوهش که از نوع توصیفی کاربردی است ، با روش نمودنه گیری تصادفی ساده از جامعه آماری معین با استفاده از فرمول کوهن تعداد 70 نفر دانش آموز متوسطه دوم پسرانه آموزش و پرورش شهرستان سرباز برای جامعه آماری انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها میدانی از پرسشنامه استاندارد هوش معنوي كينگ (SISRI-24)( به نقل از رضایی، 1393) استفاده شد و نمرات دین و زندگی دانش آموزان در نوبت دوم مد نظر قرار گرفت.یافته های پژوهش نشان داد هوش معنوی و مولفه های آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دین و زندگی متوسطه دوم پسرانه شهرستان سرباز رابطه معنی داری دارد.
کلمات کلیدی :
- 522
- 36
- 1401/02/10
- 1401/05/22
- 1401/08/26