ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه انگیزش تحصیلی و مولفه‌های آن با پیشرفت تحصیلی سواد آموزان دوره انتقال شهر زابل
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 638 - 691
نویسندگان : فرزانه محمدی* 1، مهدی خواجه 2، حسین بامری 3، جمشید ملاشاهی 4
1- کارشناسی مدیریت دولتی(توسعه منابع نیروی انسانی) ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
2- کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ،دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی روانشناسی، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
4- کارشناسی دینی و عربی، دانشگاه آزاد زاهدان ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه انگیزش تحصیلی و مولفه‌های آن با پیشرفت تحصیلی سواد آموزان دوره انتقال شهرزابل پردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 45 نفر از سواد آموزان دوره انتقال شهرزابل با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که انگیزش تحصیلی و مولفه‌های آن با پیشرفت تحصیلی سواد آموزان دوره انتقال شهر زابل رابطه معناداری دارد.در این پژوهش برای دریافت اطلاعات انگیزش تحصیلی و مولفه‌های آن پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر (1981،1980)و معدل نمرات سواد آموزان دوره انتقال استفاده شد. نتایج حاصله رابطه انگیزش تحصیلی و مولفه‌های آن با پیشرفت تحصیلی سواد آموزان دوره انتقال را تایید نمود.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !