ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تاثیر ذهن آگهی در بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 324 - 338
نویسندگان : فاطمه شهرکی* 1 ، میمنه بلوچ زهی 2 ، فاطمه ریگی نژاد زابلی 3 ، سمیه سنجرانی 4

1 کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد چابهار ، سیستان و بلوچستان ، ایران

2 کارشناسی مطالعات اجتماعی ، دانشگاه فرهنگیان رسالت ، سیستان و بلوچستان ، ایران

3 کاردانی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد چابهار ، سیستان و بلوچستان ، ایران

4 کاردانی آموزش ابتدایی ، دانشگاه آزاد زاهدان ، سیستان و بلوچستان ، ایران

چکیده :
مدرسه‌ها تقریباً در سرتاسر کشور باز شده است اما بسیاری از خانواده‌ها در بازگشت به مدرسه مردد هستند. بر اساس آمار کشوری اکنون فقط 12% دبستان‌ها و دبیرستان‌های دوره اول و همچنین شمار اندکی از دبیرستان‌های دوره دوم در تعطیلی کامل به سر می‌برند با وجود این شمار دانش‌آموزانی که به طور کامل آموزش از راه دور می‌بینند، بسیار افزون‌تر است و بیش از یک سوم دانش‌آموزان مورد مطالعه و حتی گروه بزرگ‌تری از دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان‌ها نیز تمایلی به حضور در مدرسه ندارند. همچنین اکثر دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و صنعتی در خارج از مدرسه‌اند. در این پژهش که از نوع توصیفی است سعی داریم به بررسی علل بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان و تاثیر ذهن آگاهی بر بی علاقگی دانش آموزان در دوران پسا کرونا پرداخته ایم.نتابج پژوهش نشان داد ، ذهن آگهی به عنوان راهکار موثر با ایجاد انگیزش تحصیلی ، بهزیستی روانی، کاهش استرس، پرورش آگاهی پایدار و غیرواکنشی در مورد تجربه‌های درونی (مثل شناختی، عاطفی و حسی) و تجربه‌های بیرونی (مثل اجتماعی و محیطی) می تواند برای علاقه مندی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا مفید واقع شود.
کلمات کلیدی :
ذهن آگهی، بی علاقگی تحصیلی، دانش آموزان، پسا کرونا
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !