
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,061,012
بررسی تاثیر ذهن آگهی در بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 324 - 338
1- کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد چابهار ، سیستان و بلوچستان ، ایران
2- کارشناسی مطالعات اجتماعی ، دانشگاه فرهنگیان رسالت ، سیستان و بلوچستان ، ایران
3- کاردانی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد چابهار ، سیستان و بلوچستان ، ایران
4- کاردانی آموزش ابتدایی ، دانشگاه آزاد زاهدان ، سیستان و بلوچستان ، ایران
چکیده :
مدرسهها تقریباً در سرتاسر کشور باز شده است اما بسیاری از خانوادهها در بازگشت به مدرسه مردد هستند. بر اساس آمار کشوری اکنون فقط 12% دبستانها و دبیرستانهای دوره اول و همچنین شمار اندکی از دبیرستانهای دوره دوم در تعطیلی کامل به سر میبرند با وجود این شمار دانشآموزانی که به طور کامل آموزش از راه دور میبینند، بسیار افزونتر است و بیش از یک سوم دانشآموزان مورد مطالعه و حتی گروه بزرگتری از دانشآموزان دوره دوم دبیرستانها نیز تمایلی به حضور در مدرسه ندارند. همچنین اکثر دانشآموزان شهرهای بزرگ و صنعتی در خارج از مدرسهاند. در این پژهش که از نوع توصیفی است سعی داریم به بررسی علل بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان و تاثیر ذهن آگاهی بر بی علاقگی دانش آموزان در دوران پسا کرونا پرداخته ایم.نتابج پژوهش نشان داد ، ذهن آگهی به عنوان راهکار موثر با ایجاد انگیزش تحصیلی ، بهزیستی روانی، کاهش استرس، پرورش آگاهی پایدار و غیرواکنشی در مورد تجربههای درونی (مثل شناختی، عاطفی و حسی) و تجربههای بیرونی (مثل اجتماعی و محیطی) می تواند برای علاقه مندی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا مفید واقع شود.
کلمات کلیدی :
- 503
- 20
- 1401/01/13
- 1401/04/12
- 1401/07/29