ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی و مولفه‌های آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 591 - 613
نویسندگان : فرزانه وظیفه خواه* 1 ، زهره گنجعلی 2 ، صدیقه شهرکی 3 ، زهرانورا 4

1 کارشناسی ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران

2 کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران

3 کارشناسی مطالعات اجتماعی ،دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران

4 کاردانی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان، ایران

چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه های آن با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 85 نفر از دانش آموزان متوسطه اول با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که فرسودگی تحصیلی و مولفه‌های آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات فرسودگی تحصیلی از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو وهمکاران ، 1997) و برای دریافت اطلاعات بی صداقتی تحصیلی ازپرسشنامه ﺑﻰﺻـﺪاﻗﺘﻰ ﺗﺤﺼﻴﻠﻰ ﻣﻚ ﻛﺎﺑﻰ و ﺗﺮوﻳﻨﻮ (١٩٩٧) استفاده شد.
کلمات کلیدی :
فرسودگی تحصیلی، بی صداقتی تحصیلی، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !