
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,468
بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی و مولفههای آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 591 - 613
1- کارشناسی ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
2- کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی مطالعات اجتماعی ،دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
4- کاردانی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه های آن با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 85 نفر از دانش آموزان متوسطه اول با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که فرسودگی تحصیلی و مولفههای آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات فرسودگی تحصیلی از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو وهمکاران ، 1997) و برای دریافت اطلاعات بی صداقتی تحصیلی ازپرسشنامه ﺑﻰﺻـﺪاﻗﺘﻰ ﺗﺤﺼﻴﻠﻰ ﻣﻚ ﻛﺎﺑﻰ و ﺗﺮوﻳﻨﻮ (١٩٩٧) استفاده شد.
کلمات کلیدی :
- 560
- 22
- 1401/01/30
- 1401/04/12
- 1401/06/19