
بررسی رابطه فرسودگی تحصیلی و مولفههای آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 591 - 613
1 کارشناسی ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
2 کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
3 کارشناسی مطالعات اجتماعی ،دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
4 کاردانی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه های آن با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 85 نفر از دانش آموزان متوسطه اول با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که فرسودگی تحصیلی و مولفههای آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات فرسودگی تحصیلی از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو وهمکاران ، 1997) و برای دریافت اطلاعات بی صداقتی تحصیلی ازپرسشنامه ﺑﻰﺻـﺪاﻗﺘﻰ ﺗﺤﺼﻴﻠﻰ ﻣﻚ ﻛﺎﺑﻰ و ﺗﺮوﻳﻨﻮ (١٩٩٧) استفاده شد.
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه نشاط اجتماعی و مولفه های آن با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 85 نفر از دانش آموزان متوسطه اول با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که فرسودگی تحصیلی و مولفههای آن با بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان شهر ادیمی رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات فرسودگی تحصیلی از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو وهمکاران ، 1997) و برای دریافت اطلاعات بی صداقتی تحصیلی ازپرسشنامه ﺑﻰﺻـﺪاﻗﺘﻰ ﺗﺤﺼﻴﻠﻰ ﻣﻚ ﻛﺎﺑﻰ و ﺗﺮوﻳﻨﻮ (١٩٩٧) استفاده شد.
کلمات کلیدی :
فرسودگی تحصیلی، بی صداقتی تحصیلی، دانش آموزان
فرسودگی تحصیلی، بی صداقتی تحصیلی، دانش آموزان
-
540
-
9
-
1401/01/30
-
1401/04/12
-
1401/06/19