ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تاثیر بکارگیری روش تشویق در کاهش اختلالات روانی دانش آموزان پسرانه متوسطه اول شهرستان هیرمند
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 309 - 326
نویسندگان : علی جهان تیغ* 1 ، ام البنین عربشاهی 2

1 کارشناسی ارشد جغرافیای روستایی ،دانشگاه آزاد مشهد ،مشهد ، ایران

2 کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد زابل، سیستان و بلوچستان ،ایران

چکیده :
در این پژوهش به بررسی تاثیر تشویق در کاهش اختلالات روانی دانش آموزان پسرانه متوسطه اول شهرستان هیرمند.جامعه آماری را دانش آموزان پسر متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان هیرمند(شهر دوست محمد) تشکیل داد که با استفاده از فرمول مورگان و کریشی تعداد 120 نفر از آنان با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. داده های میدانی اختلالات روانی به وسیله ، پرسشنامه نشانه های اختلالات روانی (SCL-25) توسط نجاریان و داوودی (1380) جمع آوری و مورد مقایسه قرار گرفتند. نتایج به دست آمده، نشان داد استفاده از روش های تشویقی در دانش آموزان متوسطه اول پسرانه زمینه اختلالات روانی را کاهش می دهد.
کلمات کلیدی :
اختلالات روانی، متوسطه اول، تشویق
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !