
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,215
بررسی رابطه هوش هیجانی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان ابتدایی شهر جزینک
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 390 - 422
1- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد زاهدان ، سیستان و بلوچستان ، ایران
2- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ،دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان ، ایران
3- کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه آزاد چابهار ، سیستان و بلوچستان ، ایران
4- کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور زاهدان ، سیستان و بلوچستان ، ایران
چکیده :
با پیشرفت علم و تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی جوامع بشری و افزایش زندگی شهرنشینی و از طرفی گسترش روزافزون استفاده از تلفنهای هوشمند و حضور گسترده افراد جامعه در فضای مجازی موجب شدهاست سطح مراودات اجتماعی کاهش یابد و به تبع آن هوش هیجانی در تمامی سطوح سنی با تهدیدی جدی مواجه گردد امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در حوزه روان شناسی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، مبین نقش هوش هیجانی و مولفه های آن در جنبه های مختلف زندگی فرد همچون پیشرفت تحصیلی، ازدواج ، شغل و روابط اجتماعی میباشد.در شهر جزینک از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 62 نفر از دانش آموزان ابتدایی (دوره دوم )پایه های چهارم و پنجم و ششم با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند فرض اصلی پژوهش بر این بود که هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی دانشآموزان ابتدایی دوره دوم شهر جزینک رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات هوش هیجانی دانش آموزان از پرسش نامه هوش هیجانی مایر و سالووی (1997) و از پرسش نامه 15 سوالی استفاده شد.
کلمات کلیدی :
- 596
- 21
- 1400/09/23
- 1401/01/21
- 1401/05/23