
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,715
تاثیر یادگیری خودراهبر بر روی خودکارآمدی و پایستگی تحصیلی دانش آموزان
دوره 7، شماره 72، خرداد 1403، صفحات 73 - 86
1- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد واحد مبارکه
2- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد واحد مبارکه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بستۀ آموزش یادگیری خود راهبر بر پایستگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی انجام گرفته اسـت. ایـن پـژوهش از نظـر هدف، کاربردي و از نظر روش اجرا، از نوع نیمه آزمایشی، طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعـه آمـاري شـامل دانش آموزان مقطع ابتدایی پایه ششم پسرانه منطقه 2 تهران در سال تحصیلی 1402-1403 بودند که به صورت تصادفی،30دانش آمـوز بـه طـور مسـاوي و همگن در دوگروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه پایستگی تحصیلی مارتین و مارش(2008) و پرسشنامه خودکارآمدی شوارزر (1993) بـود. داده هـاي گـردآوري شـده بـا اسـتفاده از روش آمـار توصـیفی و آمـار استنباطی(تحلیل کوواریانس) تحلیل گردید. نتایج نشان داد که بستۀ آموزش یادگیری خود راهبر بر پایستگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر اثربخش است.
کلمات کلیدی :
- 451
- 25
- 1402/11/11
- 1403/02/09
- 1403/04/01