
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,784
مدل های آموزش سواد رسانه ای در مقطع دوره دوم ابتدایی
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 184 - 194
1- دکتری تخصصی مدیریت آموزشی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان - آموزگار پایه ششم ابتدایی،آموزش و پرورش
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)،اصفهان،ایران- مدیر دبستان ،آموزش و پرورش اصفهان ناحیه6
چکیده :
سواد رسانهای به عنوان یکی از مهارتهای اساسی در دنیای امروزی شناخته میشود و برای توسعه مهارتهایی مانند تفکر انتقادی، تفکر خلاق، ارتباطات اثربخش و ... به ویژه در مدارس، آموزش سواد رسانهای به عنوان یکی از اهداف آموزشی مطرح شده است. در این راستا، مدلهای مختلفی برای آموزش سواد رسانهای به دانشآموزان در مدارس ارائه شده است که برای توسعه مهارتهای مورد نیاز بسیار موثر هستند. در این مقاله، دو مدل معروف آموزش سواد رسانهای، مدل سواد رسانهای رنی هابز و مدل سواد رسانهای الیزابت تامن، معرفی و بررسی شدند. هر دو این مدلها شامل پنج مهارت اصلی بودند که شامل تشخیص و دستهبندی پیامهای رسانهای، تحلیل و تفسیر محتوای رسانهای، ارزیابی ارزش و اهمیت محتوای رسانهای، خلق محتوای رسانهای و انتشار محتوای رسانهای بودند. استفاده از مدلهای آموزش سواد رسانهای در مدارس به دانشآموزان کمک میکند تا مهارتهای مورد نیاز برای مواجهه با محتوای رسانهای در دنیای امروز را به دست آورند.
کلمات کلیدی :
- 358
- 21
- 1402/02/02
- 1402/04/10
- 1402/06/25