
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,126
رویکردهای جدید در تدریس زیست شناسی
دوره 5، شماره 49، تیر 1401، صفحات 303 - 309
1- دبیر دبیرستان های مشهد
چکیده :
آموزش مهمترین رکن یک کشور است که می تواند بر زندگی احاد مردم تأثیرگذاشته و نقش مهمی را برای داشتن آینده بهتر ایفا کند، هر تغییر بزرگی با افکارنو آغاز می شود و این افکار و ایده ها در طول آموزش بدست می آیند. مدارس جایگاه های اصل یآموزش در جامعه هستند و بی شک برای اجرا هرگونه تحول در سیستم آموزشی کشور نیاز به توجه بیش از پیش به مدارس وجود دارد. علم زیستشناسی به بررسی و مطالعه جانداران مختلف از نظر ساختاری، عملکردی و چگونگی تشکیل میپردازد و بهنظر میرسد انتقال بهتر پدیدههای زیستی در علم زیستشناسی نیاز به استفاده از روش های جدید و خلاقانه دارد. در این مقاله به معرفی مشکلات و موانع یادگیری درس زیستشناسی، راهکارهای مؤثر در آموزش خلاقانه زیستشناسی و ارائه چند راهکار برای پرورش خلاقیت میپردازیم.
کلمات کلیدی :
- 661
- 17
- 1400/08/15
- 1400/11/25
- 1401/04/26