
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,227
بررسی میزان انطباق صلاحیتهای حرفه ای معلمان شیمیدوره متوسطه باویژگیهای برنامه درسی مدرسه محور درآموزش و پرورش
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 131 - 139
1- دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه علوم تربیتی ،دانشکده روانشناسی ،دانشگاه ازاد واحد تهران مرکز
2-
3-
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان انطباق صلاحیت های حرفه ای معلمان شیمی دوره متوسطه با ویژگیهای برنامه درسی مدرسه محور درآموزش و پرورش شهرتهران انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا ، توصیفی-پیمایشی بوده است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه دبیران شیمی مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران میباشند که با توجه به استعلام گرفته شده از آموزش وپرورش برابر 830 نفر بودند. با توجه به فرمول کوکران تعداد 263 نفر به عنوان نمونه تعیین شدند که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش، برای گردآوری دادهها، با توجه به ماهیت موضوع، ازپرسشنامه محقق ساخته شامل 39 سؤال استفاده شد. روایی پرسشنامه بهصورت صوری و محتوايی و پايايي آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شده است. نتایج این تحقیق نشان داد صلاحیت های حرفه ای معلمان شیمی دوره متوسطه در هر سه بعد شناختی-مهارتی، نگرشی-رفتاری و مدیریتی باویژگیهای برنامه درسی مدرسه محور درآموزش و پرورش شهرتهران انطباق دارد.
- 557
- 28
- 1401/02/04
- 1401/02/19
- 1401/05/23