ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

اثربخشی آموزش مدیریت استرس مبتنی برمدل شناختی-رفتاری بر روی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تهران
دوره 6، شماره 67، دی 1402، صفحات 161 - 172
نویسندگان : هنده مجدی* 1 ، حسین رحیمی 2 ، نیلوفر نجفی 3

1 کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

2 کارشناسی ارشد

3 کارشناس ارشد

چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی مدیریت استرس برروی باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران بود. این پژوهش از نوع مطالعات نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل با گمارش تصادفی بود. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران به تعداد1685 نفر بود. براي محاسبه حجم نمونه ازفرمول کوهن(1981) استفاده شد، حدود 100دانش آموزانتخاب شدند تعداد 40 نفر نمونه انتخاب و در دو گروه (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل) به صورت تصادفی جایگزین شد. به عنوان پیش آزمون انجام شد و گروه آزمایش درمان مدیریت استرس را دریافت نمودند ،سپس پرسشنامه ذکر شده به عنوان پس آزمون در هر دوگروه اجرا شد. داده توسط آزمون تحلیل کو واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.سطوح معنی داری آزمون کلوموگروف-اسمیرنوف براي پیش آزمون وپس آزمون متغیرهای پژوهش )باورهای خودکارآمدی) بیشتراز 05/0 می‌باشد درنتیجه بین میانگین گروههای آزمایش وکنترل تفاوت معنی داروجود دارد(05/0p<).)نتایج نشان داد باورهای خودکارآمدی درگروه آزمایش باگروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد وآموزش مدیریت استرس مبتنی برمدل شناختی- رفتاری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران.
کلمات کلیدی :
مدیریت استرس، باورهای خودکارآمدی، دانش آموزان دوره دوم متوسطه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !