
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,755
بررسی رابطه باورهای فرا شناخت با سلامت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
دوره 5، شماره 48، خرداد 1401، صفحات 213 - 226
1- آموزگار آموزش و پرورش
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه باورهای فراشناخت با سلامت روان دانشآموزان دختر مقطع متوسطه بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دختران مقطع متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی95-94 بودند، که براساس آن تعداد 379 نفر به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و با تکمیل پرسشنامه های مربوط مورد بررسی قرار گرفتند. تحلیل دادهها با آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافتهها نشان داد که مولفههای کارکرد اجتماعی، علائم افسردگی و سلامت روانی کل با مولفه تضاد شناختی، رابطه منفی و با باورهای مثبت، رابطه مثبت و معنی داری دارند. (05/0>P). علاوه براین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که مولفههای سلامت روانی بهطور همزمان 31/0 از تغییرات «سلامت روان » آزمودنیها را تبیین میکنند. (0001/0p<). بنابراین می توان گفت عدم برخورداری از سلامت روانی مناسب و باورهای نامناسب فراشناختی موجب بدتر شدن وضعیت تحصیلی دانش آموزان میگردد، لذا توجه به این متغیرها در دانشآموزان با برگزاری کلاسهای آموزشی و درمانی در جهت بهبود سلامت روانی، و باورهای فراشناختی دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی ضروری است.
کلمات کلیدی :
- 613
- 19
- 1400/06/23
- 1400/10/13
- 1401/04/06