ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی اثربخشی الگوی تدریس مدیریت آموزش بر کنترل اضطراب ریاضی در دانش آموزان
دوره 6، شماره 60، خرداد 1402، صفحات 199 - 215
نویسندگان : مژگان فریدون نژاد* 1

1 دکترای تخصصی روانشناس تربیتی. شاغل در اداره آموزش و پرورش تهران

چکیده :
اضطراب ریاضی می‌تواند تأثیر منفی بزرگی بر موفقیت زندگی و رضایتمندی فرد بگذارد و باید آن را در مراحل اولیه تشخیص داد و درمان کرد. معلمان نقش بزرگی در القای حس اضطراب ریاضی به دانش آموزان بازی می‌کنند و می توانند با اتخاذ روش های به روز و کارآمد تدریس، با این معضل یادگیری در دانش اموزان مقابله نمایند. یکی از روش های تدریس موثر و کارآمد، الگوی تدریس مدیریت آموزش می باشد. هدف اصلی از الگوی تدریس مدیریت آموزش استفاده عملی از نکات کلیدی تعلیم و تربیت مانند خودکارآمدی، خودآگاهی، تدبر، تفکر انتقادی، تفکر منطقی، قضاوت علمی، عادت ورزی به کاوشگری و حل مسئله، رسیدن به سطوح بالای یادگیری و ... است تا شاگردان بتوانند مطالب درسی را به شکل مفهومی دریابند و در فکر خود پاینده بدارند. نتایج بررسی اثر تدریس با الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری دانش آموزان گروه های گواه و آزمایش، حاکی از معناداری تأثیر استفاده از الگوی مدیریت آموزش نسبت به الگوهای سنتی در یادگیری و مطالعه دانش آموزان و همچنین کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان می باشد. در این پژوهش ضمن معرفی الگوی تدریس مدیریت آموزشی با بیان نتایج تحقیقات انجام شده، اثربخشی این الگوی تدریس نسبت به روش های مرسوم سنتی بررسی می گردد.
کلمات کلیدی :
تدریس، الگوی مدیریت آموزش، اضطراب ریاضی، دانش آموز
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !