
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,034
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر هیجان تحصیلی در کودکان کار مقطع متوسطه اول شهر چابهار
دوره 7، شماره 75، شهریور 1403، صفحات 16 - 25
1- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور، واحد آمل
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، پردیس، واحد زاهدان،ایران
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر هیجان تحصیلی در کودکان کار مقطع متوسطه اول شهرچابهار بود. جامعه آماری این پژوهش شامل شامل کلیه کودکان کار مشغول تحصیل در مقطع متوسطه اول شهر چابهار بودند که تعداد آن ها در مرحله اول 65 نفر بهصورت در دسترس انتخاب شدند.و سپس از بین آنها تعداد 30 نفر و بهصورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. و پرسشنامه هیجان تحصیلی در پیش آزمون و سپس در مرحله پس آزمون اجرا شد. آزمودنیهای گروه آزمایش بر اساس پروتکل درمان شناختی رفتاری طي 8 جلسه در 8 هفته (هر هفته یک جلسه نود دقیقه ای ) تحت آموزش قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در بخش توصیف دادهها، شاخصهای میانگین، انحراف استاندارد و آزمونهای شایپرو ویلک و در قسمت آمار استنباطی از تحلیل کواریانس چندمتغیره با استفاده از نرم افزار26 SPSS استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل نشان دادند که درمان شناختی رفتاری بر هیجان تحصیلی در کودکان کار تأثیر دارد.
کلمات کلیدی :
- 243
- 19
- 1403/01/29
- 1403/03/20
- 1403/06/28