ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی و تحلیل برنامه های درسی پوچ و پنهان
دوره 4، شماره 35، اردیبهشت 1400، صفحات 41 - 31
نویسندگان : صادق حسین پور صالح 1 ، زهرا جعفری نژاد* 2

1 کارشناس علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید رجایی فرخشهر

2 دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید باهنر شهرکرد

چکیده :
طراحی برنامه درسی یکی از بخش های اصلی فرآیند تدریس یادگیری در آموزش و پرورش به شمار می رود. برنامه درسی شامل برنامه آشکار، پنهان، پوچ و فوق برنامه است. هدف از این پژوهش بررسی برنامه های درسی پوچ و پنهان بوده است. همچنین در این پژوهش به بررسی ابعاد، رویکر ها و دیدگاه های متخصصان پرداخته شده است. روش انجام این پژوهش نیز به صورت توصیفی بوده است که با استفاده از منابع کتابخانه ای و بررسی مقالات نوشته شده است. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻈﺮات ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰي درﺳﻲ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درسی ﭘﻮچ آن ﭼﻴﺰی اﺳﺖﻛﻪ ﻣﻮرد ﻏﻔﻠﺖ واﻗﻊﺷﺪه اﺳﺖ و ﺗﻮﺟﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈران را ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻬﻢ ﺟﻠﺐ میﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻻزم اﺳﺖ اﻳﻦ ﻣﻮارد ﺷﻨﺎﺳﺎیی ﺷﻮد و در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ وارد ﺷﻮد ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ درﺳــﯽ ﭘﻨﻬــﺎن دارای تاثیرات مهمی ﺑــﺮﻋﻤﻠﮑــﺮد ﺗﺤﺼــﯿﻠﯽ داﻧــﺶآﻣوزان است و همچنین با هویت ملی دانش آموزان رابطه دارد.
کلمات کلیدی :
برنامه درسی پنهان، آموزش، برنامه درسی پوچ
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !