ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تحلیل محتوای کتاب علوم پایه دوم دبستان باتوجه به روش خوانایی گانینگ، ضریب درگیری ویلیام رومی و هدف های آموزشی بلوم
دوره 3، شماره 30، آذر 99، صفحات 45 - 29
نویسندگان : سعید رومانی 1، حسین عبدی 2، حسین صفر بیرانوند* 3، علی میر 4
1- دکترای مطالعات برنامه درسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان ایران
2- دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرم آباد
3- دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرم آباد
4- دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرم آباد
چکیده :
هدف این پژوهش تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی براساس تکنیک ویلیام رومی و روش خوانایی گانینگ و مقایسه محتوای کتاب بر اساس هدف ها و سطوح بلوم است. پژوهش شامل تمام محتوای کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی چاپ سال 98 می باشد.جمع اوری اطلاعات براساس انتخاب تصادفی صفحات این کتاب و مطالعه متون،تصاویر و پرسش ها صورت گرفت.تکنیک گانیگ در بخش متن ، تکنیک ویلیام رومی در سه محور متن،تصاویر و پرسش ها و تکینک بلوم براساس جملات تکنیک ویلیام رومی جهت تحلیل محتوای کتاب مورد استفاده قرار گرفت.در پایان، اطلاعات با روش های اماری ذکر شده در تکنیک های گانینگ ، رومی و بلوم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل محتوای علوم تجربی دوم دبستان براساس تکنیک های ویلیام رومی،ضریب خوانایی گانینگ وطبقه بندی بلوم صورت گرفت.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !