ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تبیین عناصر و مولفه های برنامه درسی فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان
دوره 3، شماره 30، آذر 99، صفحات 154 - 138
نویسندگان : هاجر تجاری مقدم* 1 ، مقصود امین خندقی 2 ، سید جواد قندیلی 3

1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد. tojjarimoghadam.hajar@mail.um.ac.ir

2 دانشیار گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد

3 دانشیار گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده :
نظام آموزش و پرورش نهادی مهم و اثرگذار است. یکی از عملکردهای این نظام در کشور که بیانگر اهداف آن است، فعالیت در زمینه پیشرفت تعلیم و تربیت دینی است. سرمایه‌گذاری در این زمینه فعالیتی بسیار اساسی و بنیادی است که ارتقای جامعه در همه‌ی ابعاد بستگی به آن دارد. از طرفی یکی از ابعاد موضوعی رشته برنامه درسی که موضوعی بسیار مهمی است عناصر و مولفه های برنامه درسی است که شامل اهداف، محتوا، روش های یاددهی-یادگیری و...است. این پژوهش به دنبال پاسخگویی به سؤالاتی ازجمله این است که اهداف، محتوا، روش‌های یاددهی-یادگیری و ... در برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فطرت گرای توحیدی چیست و برای دستیابی به این پژوهش ازروش استنتاج قیاسی (الگوی بازسازی‌شده فرانکنا)استفاده شده است.
کلمات کلیدی :
عناصر و مولفه های برنامه درسی، فطرت گرایی توحیدی، تربیت دینی، متربیان، فرانکنا
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !