
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,062,254
بررسی رابطه شادکامی، رضایت از مدرسه با سلامت روانی دانش آموزان دختر مدارس دولتی شهرستان جلفا
دوره 3، شماره 29، آبان 99، صفحات 162 - 151
نویسندگان : نیر امیدی گرگری* 1، فيروزه سپهريان آذر 2، زهرا عزیزی گرمه خانی 3، سلمان لطفي 4، عليرضا حسن پور 5
1- دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه ارومیه
2- استاد گروه روانشناسی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
3- دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان
4- دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا ، همدان
5- دکترای برنامه ریزی درسی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه شادکامی، رضایت از مدرسه با سلامت روانی دانش آموزان دختر مدارس دولتی شهرستان جلفا طراحی و اجرا شده است. این پژوهش یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری آن 800 نفر شامل تمامی دانش آموزان دورهی متوسطه دوم شهرستان جلفا در سال تحصیلی 97-96 میباشد که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه 260 نفر برآورد گردید و به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. آزمودنیها نیز با استفاده از پرسشنامههای شادکامی آکسفورد (OHI)، رضایت از مدرسه (SWLS) و بهزیستی روان شناختی (PWBS) مورد بررسی قرار گرفتند. ضرایب پایایی این پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 81/0، 90/0، 86/0 و 76/0 بوده است. دادههای گرداوری شده در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی) همبستگی از نوع پیرسون و رگرسیون چند گانه با روش گام به گام( مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه با روش گام به گام نشان داد که متغیرهای پیش بین 37/0 R2= از واریانس متغیر ملاک را تبیین و پیش بینی میکنند (شادکامی 33٪ و رضایت از مدرسه 4٪).
کلمات کلیدی :