
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,063,083
رابطه انگیزه شغلی با هوش هیجانی و هوش فرهنگی معلمان مرد مقطع ابتدایی شهرستان سقز
دوره 4، شماره 45، اسفند 1400، صفحات 10 - 1
1- دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان
2- کارشناس ارشد رشته علوم تربیتی،آموزش و پرورش منطقه زیویه
3- کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد سقر،شاغل در آموزش و پرورش شهرستان سقز
4- دانشجوی کارشناسی پیوسته رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی ارومیه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین انگیزۀ شغلی با هوش هیجانی و هوش فرهنگی معلمان مرد دوره ابتدایی شهرستان سقز انجام گرفت. روش مطالعه در این پژوهش توصیفی_همبستگی بود و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای انگیزۀ شغلی هاکمن و اولدهاوم، هوش هیجانی سیبریاشرینگ و هوش فرهنگی ارلی و آنگ استفاده شد. نمونهبرداری به روش نمونهگیری در دسترس بوده ولی با توجه به تعداد کم جامعه آماری، جمعیت نمونه شامل کلیه معلمان مرد مقطع ابتدایی شهرستان سقز (212 نفر) درسال تحصیلی 1399-1398 بوده است. از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام) برای تحلیل آماری دادههای پژوهش استفاده شد. یافتهها نشان داد که متغیرهای هوش فرهنگی و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری با انگیزۀشغلی داشته و با افزایش میزان هوش فرهنگی و هوش هیجانی، میزان انگیزۀشغلی معلمان نیز افزایش پیدا کرده و همچنین، هوش فرهنگی و هوش هیجانی میتواند انگیزۀشغلی معلمان را پیشبینی کنند.
کلمات کلیدی :