
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات2,015
-
تعداد نویسندگان4,728
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده684
-
درصد پذیرش66.05%
-
درصد عدم پذیرش33.95%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات2,059,914
بررسی میزان کاربرد مدل های طراحی آموزشی در ارزیابی دوره های آموزش الکترونیک در نظام آموزش عالی ایران
دوره 3، شماره 26، مرداد 99، صفحات 47 - 62
نویسندگان : ناصرالله وکیل جزی 1، پریسا اقبالیان نورانی زاده* 2، نفسیه عکاف زاده سواری 3، اکبر قضاوی خوراسگانی 4
1- مدرس دانشگاه ، دکتری حقوق تخصصی از دانشگاه اصفهان
2- نویسنده مسئول، آموزگار ابتدایی، کارشناسی ارشدبرنامه ریزی درسی
3- کارشناس اداره آموزش و پرورش اصفهان ، کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
4- کارشناس اداره آموزش و پرورش اصفهان، کارشناسی ارشد فلسفه آموزش و پرورش
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد مدلهای طراحی آموزشی در ارزیابی دوره های آموزش الکترونیک در نظام آموزش عالی ایران صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نوع مطالعه مروری – تحلیلی بر اساس روش پریسما بوده است. یافته ها حاکی از آن است که توجه به استفاده از الگوهای طراحی آموزشی از سال 1390 تاکنون بوده و توجه به استفاده از الگوهای طراحی آموزشی در ارزیابی دوره های الکترونیکی بسیار کم بوده و در ایران بیشتر از الگوی گانیه بهره گرفته شده است. بنابراین شناخت قابلیت ها و امکانات محیط یادگیری الکترونیکی و انتخاب الگوی طراحی آموزشی متناسب با آن دو عامل مهم و اثرگذار در طراحی محیط های یادگیری می باشد که بر شکل گیری عناصر برنامه وروابط بین آنها تاثیر می گذارند تا نتایج یادگیری دلخواه و مورد انتظار برای یادگیرنده حاصل شود.
کلمات کلیدی :