
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,059,986
آینده پژوهی در آموزش و پرورش
دوره 3، شماره 22، فروردین 99، صفحات 85 - 98
1- دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2- دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
چکیده :
شناخت و درک هرچه بیشتر آینده و ناشناخته هایی که فراروی انسانها و جوامع بشری قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. این شناخت به ما کمک می نماید که از خطر رویارویی با ناشناخته هادوری ننماییم. همچنین آینده شناسی این امکان را به انسانها می دهد که یک قدم پیشتر از حال گام بردارند. اطلاع نسبی از آنچه که ممکن است در آینده اتفاق افتد و وقوع آن محتمل است، ضروری به نظر میرسد. این شناخت به برنامه ریزان و دانشمندان کمک می نماید تا در عرصه های مختلف با اطمینان خاطر برنامه ریزی نمایند.نظریه پردازان معتقدند آینده پژوهی، آینده شناسی است که دریچه ورود ما به آینده را میسر می سازد با توجه به اینکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش توسعه نسل آینده است همچنین آموزش و پرورش از پیش دبستان تا دانشگاه ضرورتا بایستی آینده مدار باشد زیرا کارکرد آن در واقع تجهیز دانش آموزان و دانشجویان به دانش و مهارت های لازم برای مشارکت موثر در جامعه در زمان حال و بالاخص برای آینده می باشد.
کلمات کلیدی :