
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات3,363
-
تعداد نویسندگان7,105
-
مقالات پذیرش شده1,296
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش38.54%
-
درصد عدم پذیرش61.46%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,087,530
تحلیل چالشها و راهکارهای بهبود دبیرستان دانشگاه ولایت سرباز: یک مطالعه موردی
دوره 8، شماره 86، مرداد 1404، صفحات 34 - 43
1- فرهنگی، آموزش و پرورش، سرباز، ایران
2- آموزش دهنده، آموزش و پرورش، مهرستان، ایران
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی چالشهای پیشروی دبیرستان دانشگاه ولایت سرباز و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت آن انجام شده است. دبیرستان دانشگاه ولایت سرباز به عنوان یک مرکز آموزشی در منطقه محروم، از سال 1394 با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان منطقه تأسیس شده، اما در سالهای اخیر با چالشهای متعددی مواجه شده است. این مطالعه با استفاده از روش پژوهش کیفی و رویکرد مطالعه موردی انجام شده و دادههای آن از طریق مصاحبه با ذینفعان، مشاهده مستقیم و بررسی اسناد و مدارک جمعآوری گردیده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مهمترین چالشهای این مرکز آموزشی در پنج حوزه مالی، تأسیساتی، نیروی انسانی، اداری و ساختاری قابل دستهبندی است. فقدان بودجه پایدار، ضعف زیرساختها، تغییرات مکرر مدیریتی، عدم تعریف مشخص وضعیت حقوقی مدرسه و نبود ساختمان مستقل از مهمترین موانع توسعه این مرکز هستند. بر اساس یافتههای پژوهش، راهکارهای پیشنهادی شامل تخصیص سرانه ثابت، ایجاد سامانه نظارتی، تفکیک فضای آموزشی، تثبیت تیم آموزشی، تشکیل شورای نظارتی مشترک و تعریف ماهیت حقوقی مشخص برای مدرسه میباشد. همچنین، برنامه پنج سالهای برای توسعه مدرسه پیشنهاد شده که شامل ساماندهی مالی و اداری، جذب حداکثری دانشآموز، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه فیزیکی و تبدیل به قطب آموزشی منطقه است. نتایج این مطالعه میتواند به عنوان الگویی برای سایر مدارس مشابه در مناطق محروم مورد استفاده قرار گیرد.
- 19
- 14
- 1403/11/16
- 1404/01/25
- 1404/03/20