ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

رابطه تفکر انتقادی با انگیزه پیشرفت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند
دوره 1، شماره 3، شهریور 1397، صفحات 64 - 75
نویسندگان : مرضیه خادم صادق* 1، سعید امیدوار 2، وحید امیدوار 3، محمد حسین جلیلی پور 4
1-
2-
3-
4-
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تفکر انتقادی با انگیزه پیشرفت در بین دانشجویان دوره¬ی کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند انجام گرفته است. پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می¬باشد و جامعه آماری 1093 نفر از دانشجویان دوره¬ی کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند می¬باشد که تعداد 288 نفر از این جامعه با روش نمونه¬گیری طبقه¬ای با نسبت¬های مساوی به¬عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع¬آوری داده¬ها دو پرسش¬نامه تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) و انگیزه پیشرفت هرمنس می¬باشد. پایایی آزمون تفکر انتقادی با استفاده از آلفای کرونباخ 74% و پایایی پرسش¬نامه انگیزه پیشرفت هرمنس، 78% به-دست آمد. نتایج تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان داد که تفکر انتقادی با انگیزه پیشرفت رابطه مثبت معنی¬دار دارد و هر پنج مؤّلفه¬ی تفکر انتقادی، قادر به پیش¬بینی انگیزه پیشرفت می¬باشند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !