ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه خودتنظیمی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش¬آموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه ۱ شهر خرم آباد
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : الهام الواری* 1، مسعود صادقی 2، هادی قدمی 3
1- کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، لرستان، ایران.
2- دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران.
3- دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، لرستان،
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه خودتنظیمی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه ۱ شهر خرم آباد میباشد. بدین منظور از میان دانش آموزان دختر پایه ششم ناحیه ۱ شهر خرم آباد در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد ۲۵۰ دانش آموز دختر پایه ششم انتخاب شده اند. به منظور جمع آوری داده ها از 3 پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی ایران سواری و عربزاده (۱۳۹۲)، سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصيلی جينکز و مورگان (۱۹۹۹) استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که خودتنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی اثر مستقیم مثبت معنادار بر سرزندگی تحصیلی دارند؛ همچنین خودتنظیمی تحصیلی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی تاثیر علی و غیر مستقیم دارد. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش میتوان گفت، از جمله متغیرهای اثرگذار بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان، خود تنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی است.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !