
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,852
بررسی نقش ناگویی هیجانی در جهت گیری هدف دانش آموزان متوسطه اول با نشانگان ناگویی هیجانی
دوره 7، شماره 78، آذر 1403، صفحات 96 - 107
1- استادیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه جهرم
چکیده :
هدف پژوهش حاضر پیش بینی شیوه های جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس ناگویی هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول بود. بدین منظور از میان دانش آموز متوسط اول شهرستان کرمان در سال تحصیلی 99-1400 به شیوه هدفمند، 150 نفر(71 پسر، 79 دختر) انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه ناگویی هیجانی و جهت گیری هدف استفاده و نتایج از طریق آزمون همبستگی و رگرسیون گام به گام مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها حاکی از وجود همبستگی منفی و معنی دار میان علائم ناگویی هیجانی با جهت گیری هدف تبحری-گرایش و تبحری-اجنتاب و همبستگی مثبت و معنی دار با جهت گیری هدف عملکردی-گرایش و عملکردی-اجتناب بود. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که 12/0 از علائم ناگویی هیجانی و 8/0 از علائم تفکر عینی توسط جهت گیری هدف عملکردی-اجتناب و 7/0 از رگرسیون دشواری شناسایی احساس و 7/0 از دشواری بیان احساس توسط جهت گیری هدف تبحری-اجتناب پیش بینی شده است. بر اساس نتایج این پژوهش، شناسایی علائم ناگویی هیجانی و درمان آن می تواند با بهبود ناکارآمدی های تحصیلی حاصل از جهت گیری های سطحی تحصیلی همراه باشد.
کلمات کلیدی :
- 204
- 23
- 1403/07/12
- 1403/08/13
- 1403/09/26