
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,121
علوم اعصاب شناختی سازمانی: زمینه نوظهور در پژوهش های سازمان و مدیریت
دوره 7، شماره 76، مهر 1403، صفحات 50 - 63
1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
2- دانشیار، گروه مدیریت دولتی ، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
چکیده :
علوم اعصاب سازمانی، رشتهای نوظهور است که به بررسی کاربرد یافتههای علوم اعصاب در زمینههای سازمانی میپردازد. این رشته با تمرکز بر مغز و نحوه عملکرد آن، به دنبال درک عمیقتر از رفتارهای انسانی در محیط کار و ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد و تعهد سازمانی است این پارادایم جدید بینشها و ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که مکمل تحقیقات سنتی سازمانی است. محققان اخیراً به پتانسیل علوم اعصاب برای توسعه در تحقیقات و نظریه سازمانی توجه کرده اند. عصبشناسی شناختی سازمانی را میتوان به عنوان عمیقترین کاربرد جنبههای ساختاری عصبی برای مطالعه پاسخهای رفتاری انسان در یک محیط سازمانی در نظر گرفت، زیرا نه تنها ساختار مغز را مطالعه میکند، بلکه تواناییهای شناختی مغز انسان را با اشاره به امور اجتماعی نیز در بر میگیرد. علوم اعصاب سازمانی نویدهای زیادی برای پیشرفت تحقیقات و عملکرد سازمانی دارد. با این حال، این زمینه به سرعت در حال توسعه است و همچنین موضوع چالشهای فنآوری و روششناختی است که باید هنگام انجام یا تفسیر تحقیقات علوم اعصاب بهعنوان کاربردی در رفتار سازمانی مورد توجه قرار گیرد. علوم اعصاب انقلابی در تحقیقات سازمانی ایجاد خواهد کرد که در حال حاضر نمی توانیم آن را به طور کامل پیش بینی کنیم. این پیشرفت ها قطعاً هم در تئوری و هم در عمل رخ خواهد داد.
کلمات کلیدی :
- 288
- 16
- 1403/04/18
- 1403/06/03
- 1403/08/02