ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

اهمیت روش تربیتی معاد باوری در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه
دوره 8، شماره 83، اردیبهشت 1404، صفحات 29 - 39
نویسندگان : مجید آزاد* 1 ، فاطمه حسینی 2

1 دانش اموخته دکتری تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب

2 دانش اموخته سطح دو جامعه الزهرا

چکیده :
تربیت انسانی در سایه استفاده از معارف قرآن و عترت، همواره مورد اهتمام اولیای دین و شاگردان مکتب اهل‌بیت بوده است. در این میان نهج‌البلاغه پس از قران، با معارف عمیق و پر مغزش موردتوجه ویژه قرار داشته است. نامه ۳۱ نهج‌البلاغه که اصول تربیتی و بنیادین در مسیر انسان‌سازی و انسانی زیستن را آموزش می‌دهد، نامه‌ای از امیر کلام به فرزندش، در جهت راهنمایی او به‌سوی زندگی سعادتمندانه و حیات طیبه است. در میان مؤلفه‌های متعدد و متنوع، سعادتمندی و تربیت انسانی، توجه به معاد، مرگ و اهمیت زاد و توشه برای سفر آخرت، موردتوجه امیرمؤمنان بوده است و بر آن تأکید نموده و اثرات آن را در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی گوشزد می‌کند و یاد معاد و مرگ را در سلوک معنوی و حیات مادی، حائز اهمیت فراوان می‌داند.
کلمات کلیدی :
نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، مرگ، معاد، تربیت انسانی، حیات ابدی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !