ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

با تغییر مادر یک کودک بیش فعال, کودکش چه تغییری خواهد کرد؟ (واکاوی تغییرات ایجاد شده بر اختلالات رفتاری و بیش فعالی کودکان با استفاده از مداخله گروهی شناختی رفتاری والدینشان)
دوره 7، شماره 73، تیر 1403، صفحات 69 - 86
نویسندگان : مریم قادری استانجین* 1 ، ناصر یوسفی 2 ، زهرا رجایی 3

1 دانشجوی دکتری مشاوره دانشگاه تهران

2 دکترای تخصصی مشاوره خانواده، عضو هیات علمی و استاد گروه مشاوره دانشگاه کردستان

3 کارشناس ارشد راهنمایی و مشاوره

چکیده :
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری کودکان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع کیفی با مدل مطالعه موردی انجام شد.جامعه پژوهش را والدین و مربیان مدرسه ی سه کودکان بیشفعال تشکیل دادند. این والدین به روش هدفمند انتخاب شدند و 8 جلسه مشاوره گروهی شناختی رفتاری اجرا شد، قبل و بعد از اتمام جلسات، اختلالات رفتاری فرزندان هر با مصاحبه و سوالاتی در مورد علائم رفتاری مشکل زا بررسی شدند. داده های حاصل با روش مقایسه قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که پس از انجام مشاوره گروهی والدین, در بیش فعالی و رفتارهای ایذایی کودکان تفاوت ایجاد شد. نتیجه گیری: مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری با والدین کودکان بیشفعال باعث تسهیل رویارویی آنان در مشکلات و موقعیت های مختلف زندگی و به ویژه در ارتباط با کودکان بیش فعال خود می شود و به تبع آن، سطح سلامت روانی افراد خانواده افزایش خواهد یافت.
کلمات کلیدی :
اختالالت رفتاری، کودکان بیش فعال، مشاوره گروهی شناختی رفتاری
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !