
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,854
بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه بدخشان از آزمون، اندازهگیری، سنجش و ارزیابی پیشرفت تحصیلیشان توسط استادان در سال ۱۴۰۲هـخ
دوره 6، شماره 67، دی 1402، صفحات 86 - 102
1- دانشیار مدیریت آموزشی، گروه بیولوژی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشگاه بدخشان، بدخشان، افغانستان
2- دانشیار آموزش زبان پارسی دری، گروه زبان و ادبیات دری، دانشکده ادبیات و علوم بشری، دانشگاه بدخشان، بدخشان، افغانستان
چکیده :
ارزیابی داوری ارزشی در مورد شئی یا فرد است که به صورت سیستماتیک انجام میشود. ارزیابی آموزشی یک وظیفه کلی معلم و جزئي ناگسستنی پروسه تدریس است. هدف این تحقیق دریافت میزان رضایت دانشجویان ذکور دانشگاه بدخشان از آزمون، اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلیشان توسط استادان این نهاد علمی در جریان سال ۱۴۰۲ است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربرد و از لحاظ ماهیت توصیفی تحلیلی مقطعی و از لحاظ تجزیه و تحلیل کمی و کیفی میباشد. جامعه آمار ۳۵۲۱ دانشجو طبقه ذکور ۲۶ گروه و در ۹ دانشکده این دانشگاه از صنف اول تا صنف چهارم و تعداد نمونه بیشتر از حد معیاری طبق جدول مورگان(۳۵۴) تن از دانشجویان رشتهها و تعداد داخله صنفهای مختلف به روش خوشهی تعیین و در هر صنف نمونهها به صورت تصادفی انتخاب گردیده است. ابزار تحقیق پرسشنامه و اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از ورژن ۲۴ SPSS تحلیل و تجزیه گردیده است. یافتهها نشان میدهد که دانشجویان از شیوه آزمون، اندازهگیری نمرات و سنجش فعالیتها، مواد و پروگرام آموزشی استادان اکثراً رضایت دارند و از ارزشیابی پیشرفت تحصیلیشان اکثر دانشجویان ناراضی هستند. به این عقیده اند که عدالت در نمرهدهی رعایت نمیشود.. در نتیجه میتوان گفت که مهارتهای استادان در قسمت طرح سؤالهای آزمونها، اندازهگیری و سنجش فعالیتهای آموزشی دانشجویان بسیار خوب است و در قسمت داوری ارزشی از پیشرفت تحصیلی دانشجویان به آموزشهای مسلکی نیازمند اند.
- 381
- 27
- 1402/08/06
- 1402/09/27
- 1402/10/29