
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,455
شناسایی مولفهها و عوامل روش تدریس مبتنی بر داربستسازی آموزشی: یک مطالعه سنتزپژوهی
دوره 6، شماره 66، آذر 1402، صفحات 91 - 108
1- کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران
چکیده :
مقاله حاظر با هدف شناسایی مولفهها و عوامل روش تدریس مبتنی بر داربستسازی آموزشی به منظور طراحی چهارچوبی در این زمینه با بکارگیری شیوه فراترکیب سندلوفسکی و باروسو اقدام شد. 388 سند مرتبط به صورت قاعدهمند بر اساس ملاکهای ورود و خروج مورد مطالعه قرار گرفتند که در نهایت 27 مقاله برای بررسی و تحلیل نهایی گزینش شدند. یافتهها نشان داد که چهارچوب داربستسازی آموزشی متشکل از هشت بعد مشتمل بر رهیافتهای داربستسازی(داربستسازی روانشناختی، داربستسازی شناختی، داربستسازی فراشناختی، داربستسازی مفهومی، داربستسازی رویهای، داربستسازی بافتی)، شاخصههای تکنولوژیکی(مولفههای فناورانه داربستسازی، رویکردهای داربستسازی رایانهای)، بازیگران(یادگیرنده، یاددهنده)، مکانیسمهای برایند یادگیری(مهارتهای تحصیلی نظام آموزش رسمی، مهارتهای تاکتیکی یادگیری، دستاوردهای توسعه فرایند یادگیری)، عناصر طراحی برنامه درسی(مولفههای طراحی، مولفههای اجرا، مولفههای ارزشیابی)، شاخصههای سازمانی(مولفههای اجتماعی، مولفههای ساختاری، مولفههای محیطی، مولفههای زمینهای، مولفههای ارتباطی)، راهبردهای تئوریکی(رویکردهای یادگیری، رویکردهای نظری)، گونهشناسی پشتیبانی آموزشی بر اساس نوع شاکله یادگیری(راهبردهای حمایت آموزشی با توجه به بافت یادگیری، راهبردهای حمایت آموزشی بر اساس طیف فعالیت) است.
کلمات کلیدی :
- 349
- 18
- 1402/07/01
- 1402/08/21
- 1402/10/02