
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,061,035
بررسی نقش مؤلفه های سرمایه روانشناختی در پیش بینی موفقیت تحصیلی
دوره 6، شماره 59، اردیبهشت 1402، صفحات 159 - 170
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی موسسه غیر انتفاعی واحد مهاباد
چکیده :
هدف پژوهش حاضر, تعیین مؤلفه های تشکیل دهنده و عوامل تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی در قالب یک الگوی پارادایمی بود. برای دست یابی به این هدف, از روش پژوهش همبستگی استفاده شد. تجزیه یافته های تحقیق نشان دادند که سازه موفقیت تحصیلی به عنوان مقوله اصلی مبتنی بر مؤلفه دست یابی به اهداف است. از مؤلفه های تشکیل دهنده این مقوله می توان به قبولی در دانشگاه های معتبر, رسیدن به مدارج عالی علمی و کسب تخصص در رشته تحصیلی اشاره کرد. همچنین از عوامل اثرگذار بر موفقیت تحصیلی می توان به غایت نگری و خودباوری به عنوان شرایط علی؛ حمایت خانوادگی و امکانات آموزشی به عنوان شرایط زمینه ای؛ هوش تحصیلی به عنوان شرایط واسطه ای و پشتکار و برنامه ریزی به عنوان راهبرد اشاره کرد. مقوله مرکزی بدست آمده, انگیزش موفقیت تحصیلی است که تمام عوامل علی, زمینه ای و مداخله ای تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی را دربر گرفته, و نیز پاسخ نهایی به سوال اصلی تحقیق یعنی عوامل موثر بر موفقیت تحصیلی است.
کلمات کلیدی :
- 458
- 18
- 1401/08/14
- 1401/10/04
- 1402/02/21