
رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر سردشت زیدون در سال تحصیلی1401 /1402 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 113 - 117
1 کارشناس ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
2 دانشجوی کارشناسی ارشد امور تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه
3 کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر زیدون در سال 1401 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی است. جامعه آماری شامل 770 دانش آموز پسر و دختر (406 پسر و 364 دختر) با میانگین سنی 6/13 سال است که با روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 257 دانش آموز (121 دختر و 136 پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 33 سوالی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه 30 گویه ای سبک های فرزندپروری بامریند (1972) است. نتایج نشان می دهند که سبک های فرزندپروری ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارند.
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر زیدون در سال 1401 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی است. جامعه آماری شامل 770 دانش آموز پسر و دختر (406 پسر و 364 دختر) با میانگین سنی 6/13 سال است که با روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 257 دانش آموز (121 دختر و 136 پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 33 سوالی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه 30 گویه ای سبک های فرزندپروری بامریند (1972) است. نتایج نشان می دهند که سبک های فرزندپروری ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارند.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، سبک های فرزندپروری، دانش آموزان زیدون، بامریند
هوش هیجانی، سبک های فرزندپروری، دانش آموزان زیدون، بامریند
-
390
-
7
-
1401/12/02
-
1402/03/20
-
1402/06/25