ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر سردشت زیدون در سال تحصیلی1401 /1402 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 113 - 117
نویسندگان : مجاهد همتیان* 1 ، امین عاشوری قلمانی 2 ، حمید دهقانی 3

1 کارشناس ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

2 دانشجوی کارشناسی ارشد امور تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه

3 کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر زیدون در سال 1401 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی است. جامعه آماری شامل 770 دانش آموز پسر و دختر (406 پسر و 364 دختر) با میانگین سنی 6/13 سال است که با روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 257 دانش آموز (121 دختر و 136 پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 33 سوالی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه 30 گویه ای سبک های فرزندپروری بامریند (1972) است. نتایج نشان می دهند که سبک های فرزندپروری ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارند.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، سبک های فرزندپروری، دانش آموزان زیدون، بامریند
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !