
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,061,083
بررسی تاثیر فناوریهای نوین بر تکنولوژی آموزشی
دوره 6، شماره 59، اردیبهشت 1402، صفحات 19 - 29
1- دانشجوي كارشناسي ارشد تكنولوژي آموزشي دانشگاه آزاد واحد الكترونيك
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک موسسه آموزش علوم و فنون سپاهان
چکیده :
آموزش مجازی یک روش تدریس الکترونیکی است که در هر شرایطی فراگیران را قادر میسازد به آموزش دسترسی پیدا کنند. آموزش هر کشوری به عنوان یک نهاد بسیار مهم در سیستم توسعهای میتواند تأثیر شگرفی بر روند فکری ، توانایی ذهنی ، روشهای یادگیری و خلاقیت افراد گوناگون داشته باشد تا بتوانند با تفکر انتقادی و مترقی پیش بروند و راه حل مشکلات فعلی را ارائه دهند. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فناوریهای نوین در تکنولوژی آموزشی است. پس از بررسیهای صورت گرفته اصول استفاده از فناوریهای نوین در تکنولوژی آموزشی و نیز ملزومات بهرهگیری از قابلیتهای فناوریهای جدید بررسی شد. یافتههای این پژوهش نشان داد ملزوماتی همانند زیرساختهای فناورانه، زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری، تولید محتوای الکترونیکی، منابع مالی و پشتیبانی برای بهرهگیری از فناوری اطلاعات در تکنولوژی آموزشی ضروری هستند. برای موفقیت در یادگیری مجازی ، دانش آموزان دبیرستانی باید بسیار منظم و متمرکز باشند. درست مثل حضور در یک مدرسه واقعی ، این نوجوانان نیز باید قبل از ورود به کلاس خود از ظاهر خوب و ظاهر خوب خود اطمینان حاصل کنند و قبل از شروع درس باید به همه دوستان خود سلام کنند و تلفنهای همراه خود را خاموش کنند. یک حواسپرتی بزرگ برای آنها درست مانند در کلاس درس. برخی از مشکلاتی که در مدرسه وجود دارد ، احتمال وجود آن در خانه با مدرسه مجازی را دارد.
کلمات کلیدی :
- 781
- 30
- 1401/03/08
- 1401/09/13
- 1402/02/20