ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر جذابیت و انتخاب مقصد با رویکرد گردشگری ورزشی در مناطق آزاد کشور
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 394 - 409
نویسندگان : رضا دوستکامی* 1، شهرام عروف زاد 2، مینا مستحفظیان 3، افشار هنرور 4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران
2- دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران
3- مرکز تحقیقات طب ورزشی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران
4- استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، تهران، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر جذابیت و انتخاب مقصد با رویکرد گردشگری ورزشی در مناطق آزاد کشور طراحی و اجرا شد. براي انجام اين پژوهش از رويكرد پژوهش آميخته اكتشافي استفاده گرديد. جامعه آماري پژوهش این تحقیق دارای دو جامعه بود. جامعه ی اول مربوط به بخش کیفی تحقیق است و عبارت است از: گروه متخصصان مدیریت ورزشی و بازاریابی و گردشگری (خبرگان) که بر اساس دیدگاه ها و نظرات آنان ابزار تحقیق ساخته خواهد شد ( تعداد 15 نفر) و جامعه آماری بخش کمی تحقیق شامل اساتید تربیت بدنی دانشگاه های کشور ، کارشناسان ادارات ورزش و جوانان شهر های مناطق آزاد ، کارشناسان بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، مدیران آژانس های مسافرتی ، گردشگران ورزشی و به ویژه گردشگران مناطق آزادبودند و با توجه به حجم هر جامعه نمونه آماری مناسب (تعداد 313 نفر) از طريق نمونه گيري طبقه اي و به روش انتساب متناسب با حجم انتخاب شدند. نتايج بخش كيفي پژوهش نشان داد كه جذابیت و انتخاب مقصد داراي چهار مؤلفه اصلي ( رضایت گردشگر، شخصیت مقصد (برند)، تصویر مقصد، بازاریابی مقصد) و 15شاخص می باشد. نتایج بخش كمي از ديدگاه نخبگان، كه وضعيت كلي جذابیت و انتخاب مقصد با رویکرد گردشگری در مناطق آزاد کشور بالاتر از ميانگين و نسبتا مطلوب نشان داد. همچنين شاخص هاي برازش مدل جذابیت و انتخاب مقصد با رویکرد گردشگری ورزشی در مناطق آزاد کشور نشان داد كه مدل ارائه شده داراي برازش مطلوبي مي باشد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !