ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تاثیر آموزش مهارت های مدیریت هیجان در کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان شهرستان زهک
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 223 - 235
نویسندگان : راضیه کدئی* 1 ، مریم کدئی 2 ، زهرا امینی 3 ، حسن ذورقی پاکدل 4

1 کارشناسی الهات و معارف اسلامی ،حوزه علمیه زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک

2 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک

3 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک

4 کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و آموزش و پرورش شهرستان زهک

چکیده :
اضطراب اجتماعی مهمترین چالش کودکان و نوجوانان در عصر کنونی برای تطبیق شخصیت خود با محیط پیرامون را داشته و به دلیل استفاده مدام از فضای مجازی و کاهش شدید تعاملات اجتماعی در تمامی سطوح زندگی با این پدیده روبه رو هستند. در این پژوهش که از نوع کاربردی و به روش پیش آزمون و پس آزمون اجرا شده است با شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده از تعداد 60 نفر از دانش آموزان متوسطه اول پسرانه شهرستان زهک با استفاده از مقیاس اضطراب اجتماعی لیبوویتز (1987) داده ها در دو مرحله قبل و بعد از اجرای برنامه آموزش مهارت های مدیریت هیجان نمرات جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های پژوهش نشان داد برنامه آموزش مهارت های مدیریت هیجان در کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان موثر است.
کلمات کلیدی :
اضطراب اجتماعی، آموزش، مدیریت هیجان، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !