
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,793
بررسی تاثیر آموزش مهارت های مدیریت هیجان در کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان شهرستان زهک
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 223 - 235
1- کارشناسی الهات و معارف اسلامی ،حوزه علمیه زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک
2- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک
3- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک
4- کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و آموزش و پرورش شهرستان زهک
چکیده :
اضطراب اجتماعی مهمترین چالش کودکان و نوجوانان در عصر کنونی برای تطبیق شخصیت خود با محیط پیرامون را داشته و به دلیل استفاده مدام از فضای مجازی و کاهش شدید تعاملات اجتماعی در تمامی سطوح زندگی با این پدیده روبه رو هستند. در این پژوهش که از نوع کاربردی و به روش پیش آزمون و پس آزمون اجرا شده است با شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده از تعداد 60 نفر از دانش آموزان متوسطه اول پسرانه شهرستان زهک با استفاده از مقیاس اضطراب اجتماعی لیبوویتز (1987) داده ها در دو مرحله قبل و بعد از اجرای برنامه آموزش مهارت های مدیریت هیجان نمرات جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های پژوهش نشان داد برنامه آموزش مهارت های مدیریت هیجان در کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان موثر است.
کلمات کلیدی :
- 540
- 29
- 1401/03/23
- 1401/05/15
- 1401/08/26