
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,262
بررسی رابطه سازگاری اجتماعی و مولفههای آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر بنت
دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 333 - 361
1- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد نیکشهر ، سیستان و بلوچستان ، ایران
2- کارشناسی علوم اجتماعی ،دانشگاه پیام نور نیکشهر ، سیستان و بلوچستان ، ایران
3- کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه آزاد نیکشهر، سیستان و بلوچستان ، ایران
4- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد نیکشهر، سیستان و بلوچستان ، ایران
چکیده :
اصولاً با پیشرفت علم و تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی جوامع بشری و افزایش زندگی شهرنشینی و از طرفی گسترش روزافزون استفاده از تلفنهای هوشمند و حضور گسترده افراد جامعه در فضای مجازی موجب شدهاست سطح مراودات اجتماعی کاهش یابد و به تبع آن هوش هیجانی در تمامی سطوح سنی با تهدیدی جدی مواجه گردد امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در حوزه روان شناسی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، مبین نقش هوش هیجانی و مولفه های آن در جنبه های مختلف زندگی فرد همچون پیشرفت تحصیلی، ازدواج ، شغل و روابط اجتماعی میباشد.در شهر بنت از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 60 نفر از دانش آموزان ابتدایی (دوره دوم )پایه های چهارم و پنجم و ششم با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند فرض اصلی پژوهش بر این بود که سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی دوره دوم شهر بنت رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات از پرسشنامه سازگاری اجتماعی سهرابی و سامانی (1390) سوالی استفاده شد.
کلمات کلیدی :
- 714
- 24
- 1400/08/18
- 1400/12/23
- 1401/05/23