
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,263
بررسی رابطه شایستگی اجتماعی و مولفههای آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، تیر 1401، صفحات 320 - 347
1- کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
2- کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی الهیات و معارف اسلامی ،دانشگاه آزاد زاهدان، سیستان و بلوچستان، ایران
4- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه شایستگی اجتماعی و مولفههای آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان شهر بنجار بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 130 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که شایستگی اجتماعی و مولفههای آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان شهر بنجار رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات شایستگی اجتماعی از پرسشنامه شایستگی اجتماعی پرندین بر اساس مدل فلنر(1385؛1990) و برای دریافت اطلاعات پایستگی تحصیلی ﻣﻘﻴﺎس پایستگی تحصیلی(مارتین و مارش، 2008) استفاده شد. نتایج حاصله رابطه معنادار شایستگی اجتماعی و مولفه های آن را بر اساس پایستگی تحصیلی دانش آموزان تایید نمود.
کلمات کلیدی :
- 779
- 24
- 1401/04/14
- 1400/12/23
- 1401/04/26