ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی رابطه شایستگی اجتماعی و مولفه‌های آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، تیر 1401، صفحات 320 - 347
نویسندگان : محمدرضا مردانه جهانتیغی* 1، خدیجه میر 2، الهه محمدزاده سرحدی 3، شیرین حیدری 4
1- کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
2- کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی الهیات و معارف اسلامی ،دانشگاه آزاد زاهدان، سیستان و بلوچستان، ایران
4- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه پیام نور زابل ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه شایستگی اجتماعی و مولفه‌های آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان شهر بنجار بپردازیم. از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از 130 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای گزینش نموده و مورد بررسی قرار گرفتند. فرض اصلی پژوهش بر این بود که شایستگی اجتماعی و مولفه‌های آن با پایستگی تحصیلی دانش آموزان شهر بنجار رابطه معناداری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات شایستگی اجتماعی از پرسشنامه شایستگی اجتماعی پرندین بر اساس مدل فلنر(1385؛1990) و برای دریافت اطلاعات پایستگی تحصیلی ﻣﻘﻴﺎس پایستگی تحصیلی(مارتین و مارش، 2008) استفاده شد. نتایج حاصله رابطه معنادار شایستگی اجتماعی و مولفه های آن را بر اساس پایستگی تحصیلی دانش آموزان تایید نمود.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !