ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

راهکارهای آموزش احترام به بزرگترها با تاکید به رفتار سلام کردن در دانش آموزان ابتدایی
دوره 4، شماره 37، تیر 1400، صفحات 229 - 242
نویسندگان : میثم منصوری* 1 ، مصعب منصوری 2 ، محمود منصوری 3 ، الهام منصوری 4

1 کارشناسی ارشد ،علوم قرآنی دانشگاه علوم قرآنی زابل و آموزش و پرورش منطقه بنجار

2

3

4

چکیده :
آنچه امروزه در فضای واقعی و مجازی به کثرت مشاهده می‌شود خلاء احترام به بزرگترها و کمک و همکاری با آنها در فعالیت‌های خانه و مدرسه است که حلقه گمشده و پشتیبانی این رفتار، سلام کردن به والدین و اولیای مدرسه می باشد. از سنین نخستین باید کودکان را به تدریج به موضوع احترام به بزرگترها و همکاری و مشارکت با آنها تشویق نماییم بسیار مشاهده شده است که بعضی از دانش‌آموزان همچنان به احترام به بزرگترها و مشارکت و همکاری با آنها اصرار دارند که این نشان از الگوگیری آنها از خانواده است که اگر مورد تشویق و تاکید و سنجش رفتار مستمر در خانواده قرار گیرد، بیشتر تمایل به این رفتار دارند از طرف دیگر لازم است اولیا و مربیان همواره در عملکرد خود ثابت قدم بوده و شخصیتی عاطفی منطقی و محبوب داشته باشند،تا اثرگذاری آنها در ایجاد عادات خوب همچون سلام کردن و مشارکت در فعالیت ها در گذر زمان در کودک ایجاد و تثبیت گردد.یادگیری فرآیندی و اهمیت دادن به موضوع احترام به بزرگتر ها همراه با تجارب خوشایند در کودکان می‌تواند علاقه مندی و عادت به سلام کردن و احترام گذاشتن و همکاری در فعالیتهای منزل و مدرسه را تقویت نماید و پرورش و نهادینه نمودن تفکر احترام به بزرگترها و تحریک احساسات با استفاده از مدل گروه بندی دانش آموزان و استفاده از روش گروه همیار و تشویق دانش آموزان از تجربیات و خاطرات برتر خود در احترام بزرگترها و مشارکت در امورات منزل و مدرسه صحبت می نمایند و اعلام گروه های برتر در این خصوص انجام شود.
کلمات کلیدی :
احترام، سلام کردن، رفتار، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !