ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی دوره دوم مدارس شهر محمد آباد
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 539 - 564
نویسندگان : حسن شهرکی* 1 ، حسین شهرکی 2 ، فاطمه شهرکی 3 ، فرزانه شهرکی 4

1 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان ، ایران

2 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان ، ایران

3 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان ، ایران

4 4- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان ، ایران

چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر اضطراب در کاهش یادگیری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی پایه ششم مدارس شهراسپکه.روش تحقیق مورد استفاده از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان پسر پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی شهر اسپکه در سال تحصیلی 1401-۱۴۰۰ می باشد. تعداد آنها برابر با 742 دانش آموز بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد52 نفر محاسبه شد و به روش ساده انتخاب شدند برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد اضطراب کتل ( ۱۹۸۸) استفاده شد. جهت تحلیل فرضیه‌های تحقیق از آزمون‌های همبستگی پیرسون چندمتغیری با استفاده از نسخهspss 26 استفاده شد.بررسی وضعیت فرضیات تحقیق از طریق آزمون ضریب همبستگی نشان داد، بین اضطراب و یادگیری( پیشرفت تحصیلی) دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اسپکه رابطه معناداری وجود دارد. (01/0 < p).می‌توان نتیجه گرفت دانش آموزان اضطراب در کاهش پیشرفت تحصیلی تحصیلی دانش آموزان رابطه داشته و به افت تحصیلی آنان منجر گردد.
کلمات کلیدی :
اضطراب، یادگیری، دانش آموزان، ابتدایی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !