
بررسی مهارت های ارتباطی دانش آموزان متوسطه دوم با تاکید بر ارتباط غیرکلامی
دوره 5، شماره 53، آبان 1401، صفحات 236 - 257
1 کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان و آموزش و پرورش شهرستان سرباز
2 کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه پیام نور راسک و آموزش و پرورش شهرستان سرباز
چکیده :
ارتباط مهمترین نیاز بشر بعد از نیاز های اولیه است،ارتباطات موجب شکل گیری تمدن ها و نهایتا ایجاد فرهنگ ها مختلف شده اند.مهمترین رکن ایجاد جامعه مدنی مهارت برقراری ارتباط می باشد.روابط اجتماعی علاوه بر ایجاد ساختار های مستحکم مدنیت موجب کاهش شدید آسیب های روحی و روانی در مردم جامعه می شود.در پژوهش حاضر که از نوع توصیفی –مروری کتابخانه ای است به بررسی مهارت های ارتباطی دانش آموزان متوسطه دوم می با تاکید بر زبان بدن(ارتباط غیر کلامی ) می پردازیم استفاده صحیح از ارتباطات غیر کلامی خصوصا زبان بدن در برقراری ارتباط عمیق و سازنده با فرد مقابل بسیار مفید تر از زمانی است که از ارتباطات غیر کلامی استفاده نمی شود.
ارتباط مهمترین نیاز بشر بعد از نیاز های اولیه است،ارتباطات موجب شکل گیری تمدن ها و نهایتا ایجاد فرهنگ ها مختلف شده اند.مهمترین رکن ایجاد جامعه مدنی مهارت برقراری ارتباط می باشد.روابط اجتماعی علاوه بر ایجاد ساختار های مستحکم مدنیت موجب کاهش شدید آسیب های روحی و روانی در مردم جامعه می شود.در پژوهش حاضر که از نوع توصیفی –مروری کتابخانه ای است به بررسی مهارت های ارتباطی دانش آموزان متوسطه دوم می با تاکید بر زبان بدن(ارتباط غیر کلامی ) می پردازیم استفاده صحیح از ارتباطات غیر کلامی خصوصا زبان بدن در برقراری ارتباط عمیق و سازنده با فرد مقابل بسیار مفید تر از زمانی است که از ارتباطات غیر کلامی استفاده نمی شود.
کلمات کلیدی :
ارتباط، غیر کلامی، زبان بدن
ارتباط، غیر کلامی، زبان بدن
-
450
-
8
-
1401/03/15
-
1401/05/23
-
1401/08/26