ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

تاثیر نرمش در مراسم آغازین مدارس ابتدایی درسطح نمرات دانش آموزان
دوره 5، شماره 51، شهریور 1401، صفحات 29 - 51
نویسندگان : نرگس میری* 1 ، زهرا میری 2 ، زینب میری 3 ، معصومه سرگزی اول 4

1 کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل،سیستان و بلوچستان ،ایران

2 کاردانی علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیان ، سیستان و بلوچستان ،ایران

3 کارشناسی تربیت بدنی ، دانشگاه آزاد زابل،سیستان و بلوچستان ،ایران

4 کارشناسی ارشد ،جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،دانشگاه ملی زابل ،ایران

چکیده :
رشد تکنولوژی و پیشرفت های امکانات زندگی مدرن و کاهش تحرک در بین همه مردم جامعه و خصوصا دانش آموزان مدارس نسبت به گذشته به وضوح در حال افزایش است، زندگی شهر نشینی و فاصله گرفتن از زندگی های روستایی که در آنها فعالیت های جسمی بخش مهمی از فعالیت های روز مره مردم را تشکیل می داد موجب شده است بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون ، چربی خون و ....رز به روز در همه سطوح جامعه گسترش یابد که آموزش و پرورش و دانش آموزان نیز از این قاعده موستثنا نیستند. حرکات جسمی مهمترین بخش از فرایند رشد کودکان و نوجوانان بوده و به عنوان یک مولفه ی چند وجهی ضمن افزایش سلامت جسمانی ، سلامت روحی و اجتماعی و به تبع آن سازگاری تحصیلی و پیشرفت های درسی را با خود به دنبال دارد. در پژوهش حاضر سعی شده است با بهره گیری از نرمش صبگاهی و حرکات جسمانی و ایجاد شور و تحریکات جسمانی با استفاده از دو گروه شاهد و آزمایش در 8 هفته به تاثیر ورزش و نرمش در میانگین نمرات دروس علوم و ریاضی بپردازیم. درس علـوم بـین میانگین نمرات گروه شاهد و آزمایش در پیش آزمون و پس آزمون دروس مـذکور از نظـر آمـاری تفـاوت معنـا داری وجود داشت. و بررسی یافته های حاصل از این تحقیق نشان می دهد که نرمش مراسم آغازین مدارس بر میانگین نمرات درس علوم و ریاضی تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
دانش آموزان، مراسم آغازین, نرمش صبحگاهی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !